Hoewel we haar voornamelijk kennen van de verleidelijke modetekeningen die ze maakte tijdens de Parijse modeshows in de jaren 50 en 60, volgde Constance Wibaut een opleiding tot beeldhouwer. Dit deed zij in haar geboortestad Amsterdam, aan de Nieuwe Kunstschool en de Rijksacademie. In 1950 emigreerde ze, samen met haar man Portretschilder Willem Boomkens, naar de Verenigde Staten. In Texas gaf ze les in mode-illustratie. Toen ze een paar jaar later alweer terugkeerden, ging Wibaut aan de slag als modetekenares voor Elsevier’s Weekblad en op afstand voor The Houston Chronicle en The Daily Telegraph. Voor televisie en theater ontwierp zij decors en kostuums. Aan de academie in Den Haag doceerde Wibaut mode-illustratie, aan die in Amsterdam kostuumtekenen en scenografie. Aan de Amsterdams Theaterschool gaf ze het vak kostuum- en stijlgeschiedenis. Vanaf 1985 legt Wibaut zich toe op het beeldhouwen. In de openbare ruimte van Amsterdam zijn nog steeds verscheidene sculpturen en plaquettes van haar te vinden, zoals de buste van haar grootvader Floor Wibaut in de Stopera. Haar werk is opgenomen in de collectie van het Centraal Museum, het H’ART Museum en het Kunstmuseum in Den Haag. I